fredag 2 oktober 2015

Boktips + GOTD

Jag har lovat att lägga ut lite boktips till barn i mellanstadieåldern om man vill högläsa tillsammans hemma. Jag har självt läst alla böcker och kan gå i god för att de är bra:) Här kommer mina tips:

"Glasbarnen" av Kristina Ohlsson

"Häxorna" av Roald Dahl

"Motståndarna" av Arne Norlin och Andreas Palmear. SERIE

"Den magiska kappan" av Katarina Genar

"Nidstången" av Åsa Larsson och Ingela Korsell. SERIE

"Du och jag" av Katarina von Bredow. SERIE

"Rum 213" av Ingelin Angerborn

"Fotoalbumet" och "Pappa polis" av Laura Trenter

"Vargbröder" av Michelle Paver

Jag hoppas att ni ska hitta någon bok ni gillar!

*************************************************

Och så - ledtråden till måndagens Gotd: "Hä ba å åk":)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar