torsdag 1 oktober 2015

Veckobrev

Här kommer lite information om veckan:

På No:n jobbas det med fotosyntesen och på matten arbetas det med stora tal. Det gäller att ha koll på alla siffror nu när de kommit upp till hundratusental. Förra veckan spelade eleverna positionsspelet och då gäller det att ha koll på sina siffror och hålla tungan rätt i mun när talen ska uttalas. Men vi har ett litet knep, fråga gärna era barn hemma hur vi gör:)

På svenskan fortsätter vi med instruktioner och på engelskan jobbar vi vidare med boken "Rowing boats".

På So:n jobbar eleverna med att göra turistbroschyrer för de olika landskapen i Sverige.

Vecka 41
Tisdag: Idrott
Torsdag: Idrott
Glöm inte skorna till gympan!

*********************************************************

Nytt jobb
Jag (Lena) har blivit erbjuden ett nytt jobb som jag har tackat ja till. Jag kommer att börja jobba på Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun. Där kommer jag att undervisa nyanlända elever i svenska. När jag läste till lärare utbildade jag mig till Svenska som andraspråkslärare och jag har alltid velat undervisa i det ämnet men aldrig haft möjlighet till det. Nu öppnade sig en möjlighet för mig att få testa på det och efter mycket funderande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att testa. Min sista dag blir den 15/10. Detta kommer naturligtvis att medföra förändringar för klassen och detta gäller i nuläget: Nadja tar svenskan, en ny lärare som heter Ingela Sandgren tar engelskan och en nygammal lärare, Malin Folkesson, kommer undervisa i SO. Malin var inne och vikarierade i klassen när de gick i 3:an så eleverna har redan träffat henne.

Det har varit väldigt trevligt att få träffa alla er föräldrar på föräldramöte och utvecklingssamtal. Jag kommer naturligtvis att hålla i de utvecklingssamtal som är kvar. Jag har redan lovat klassen att komma och hälsa på:) Ni får gärna höra av er till mig om ni har några funderingar.

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar