fredag 3 mars 2017

Vecka 9

Hej!

Nu har jag, Elisabeth, haft lektioner i klassen onsdag och torsdag. Det är en härlig grupp som är otroligt vetgirig vilket gör mitt arbete så mycket lättare.
Vi har fortsatt arbetet med Norden och Sverige som Caroline påbörjade. På måndag (6/3) kommer eleverna att gruppvis presentera sina arbeten om Norden och de kommer att få muntlig respons. De svenska glosorna är ord hämtade från detta arbetsområde och eleverna har också skrivit meningar om orden. De har orden i läxa till nästa torsdag, den 9/3.

I tisdags var eleverna på Sjöaremossen, vädret höll sig nästan hela tiden. Men det blev en bra dag. Tack alla ni som var där och var med.

På torsdagen dök det upp en brandman som hade brandskyddsutbildning med eleverna, både teoretiskt och praktiskt. Alla fick pröva på att släcka en brand med en skumsläckare. Gissa om det var populärt!

Innan Caroline slutade gjorde hon ett test på arbetsområdet Norden vilket vi kommer att genomföra vecka 11. Nästa vecka, v 10, kommer vi att gå igenom hur man läser på inför ett test. Ni kan stötta dem hemma genom att be dem presentera sina redovisningar och läsa tillsammans ur Europaboken.
Jag återkommer om detta nästa vecka för jag tänker att eleverna och jag, nästa vecka,  tillsammans planerar hur vi lägger upp arbetet.

Jag har inte fått åtkomst till skola 24 än så ni får ursäkta om jag inte kunnat se om någon av er har sjukanmält ert barn.

I engelska har man ingen obligatorisk läxa,  men man får gärna träna mer på saker som man tycker är svårt, t.ex.. lägga in svåra ord i quizlet, eller om man vill träna på mer på sitt projekt om länderna i Storbritannien.

Vecka 10

Måndag: idrott
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag: idrott, läxa i svenska, se ovan.
Fredag: STUDIEDAG (eleverna är lediga)

Vi önskar er alla en riktigt trevlig helg!
//Elisabeth och Elina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar